Follow

Wednesday, 15 June 2011

Lai Lai Bace terutama Perempuan la..

assalamualaikum !
tak tahu nak cakap apaa !
bace je !


kakak: adik,jap lg nk pegi taman tak??
adik: nak2...
kakak: ok klu camtu,pas ciapkn kje skolah kite pegi yerr..
adik: ok kak

DALAM RUMAH.........
kakak: dik dah ciap blom??
adik: dah akak,adik nk pkai tudung jap...akak tggu la kat bwh dlu..
kakak: cepat la cikit,bkn nk pegi mne pon smpai nk pakai tdung...alahaii~
adik: yer dah ciap ni.... kak!! jap ade yang tertinggal...
kakak: ape lagi la ko ni.......ish~!!! ade jer bnde nk bg org hilang sabarr
adik: sabar tu kan separuh dari iman,aper ar akak ni. ermm ambk ni kak td tggl...
kakak: ape ni..... TUDUNG????
adik: tudung la kak,npe?
kakak: adik,kiter nk pegi taman je,bkn nk pegi masjid. Nanti kan kat sane panas...bukak je lar tudung ko tu
Adik: akak,nk tnyer cikit..
Kakak: ko ni dah la dah lmbt nk tnyer lg..
Adik: ala kak soalan senang je..
kakak: ape...??!! ala budak ni,....
Adik: akak penah skolah tak? mama pnah anata akak skolah kn?? kat skolah ade blaja agama tak??
Kakak: asal ko kuang aja sgt smpai tnyer kat akak camtu??
Adik: akak,adik tnye camtu sb akak mcm tak blaja tau tak,..??? kite stakat panas kat dunia,panas sgt ke klu nk dbndingkn panas kat neraka,. Kakak tau kn walaupun sehelai rmbut pun,org yg bukan muhrim nmpak,tak kira la cina atau india perempuan nmpak pun,kire aurat kn?
Kakak: sejak bile ko dah pndai ceramah ni,ko ceramah tu buang air liur je la..ko budak kecik,ape ko tau.
Adik: akak,kalau umat islam tak cegah pada kemungkaran,kn dose,.... Adik tak nk dose..walaupun adik kcik lagi. Akak tu dah banyak wat pahala ke? yakin ke boleh msok syurga??? mmg la kubur lain2,tapi sb lain2 la kite kne saling ingt mengingati... Walaupun org skrg bile tnyer asal tak pkai tdung?? dorang boleh kate tak dapat hidayah lg~ nnti klu dah dpt hidayah bru la pakai tdung, akak tau tak.......
Kakak: stoppp!!!!!!!!!!!!! ko ni nk pegi tman ke tak?? dari tadi ceramah je tau. Adik ko tau tak ko tu kecik lagi,ko tak tau orang sekarang bnyk hipokrit, n tak sume org pkai tudung tu baik la adik!! so ko tak pyah la nk bg tau akak pasal sume tu
Adik: kakak,knp la kakak ni pndai sgt,kakak tau tak tu urusan ALLAh ngan die,bnde yg baik jgn la pk bruk...
Kakak: (senyap dan tidak tahu berkata,apa2 dan malu tidak terkata)
Adik: akak kiter ni sebagai manusia kne cari hidayah dari ALLAH,stakat tggu hidayah ALLAH datang sampai bile klu kite tak cari. N lagi satu kak,klu akak btol2 nk pkai tdung,jgn pkai tdung yg tak TUTUP DADA,same je level ngan orang tak pkai tudung...ok?? Adik bkn nk kuarang aja ngan akak tp kiter adik bradik,msti la nk aman didunia sampai akhirat.... Adik cakap ni pun sb adik syg akak,adik tak nk biar kan akak meronta2 kesakitan bile kat akhirat nnti,. Akak!! dgr tak adik ckp ni?? ADIK SAYANG AKAK...
Kakak: (sambil menangis dan mminta maaf pada adiknya) adik terima kasih sb ingt kn akak,ape yg adik ckp btol, KAKAK PUN SAYANG KAN ADIK,akak mintak maaf ye dik....??
Adik: adik pun nk mintak maaf klu adik tertinggi kan suara :)
Kakak: jom kite balik ambik tudung (sambil tersenyum)
Adik: jom~ tp kak adik nk akak blanje air tau,sb td dah ceramah,penat la kak..hehehe
Kakak: ye la dik~ jom.. :D



bertaubatlah selagi peluang masih adaa :)


tengok budak kecik pon pandai pakai tudung . kan comel :)



ALLAH suka kepada orang yang mahu bertaubat ,
percayalah ,
insyaALLAH , ada hidayah darinya ,
amin.


assalamualaikum !

Do Leave A Comment . Suka ? Like Jer Ye ;)

2 comments:

Mohd Izzar said...

rasa terharu & sedih..huhu^^

ZALEHAZAINUDIN said...

mengapakah ? huhu ^^